Wednesday 27 July 2011

Sertai BERSIH 2.0 punca Ustaz Zamri dipecat TV9

Gara-gara menyertai perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai lepas, hos rancangan 'Adik & Al-Quran' menerima notis pecat 24 jam dari rangkaian televisyen Media Prima yang dimiliki Umno.

Ustaz Zamri dipecat semata-mata kerana gambarnya menyertai perhimpunan Bersih 2.0 didedah oleh beberapa blogger Umno.
Pemecatan beliau turut disahkan oleh penerbit eksekutif TV9, Ezzah Aziz Fawzy.


Ezzah mendedahkan, pihak atasan Prime Works bertanggungjawab mengarahkan pemecatan Ustaz Zamri serta menghentikan program berkenaan serta-merta atas sebab tertentu.

"Pihak produksi telah dimaklumkan mengenai perkara ini. Makluman dalam bentuk arahan ini sudah pasti ada sebab yang kukuh mengapa ia tidak dapat diteruskan, cuma ia tidak boleh diuar-uarkan kepada umum.



"Program Adik & al Quran sebelum ini mendapat sambutan menggalakkan antara program yang mendapat rating tertinggi di kalangan penonton, tetapi stesen TV lebih mementingkan isu sensitiviti dan perlu memberi penekanan kepadanya," katanya dipetik dari Sinar Harian, semalam.

Perkembangan terbaru itu dijangka bakal mencalar imej TV9 sebagaimana yang diperlihatkan rakyat ke atas saluran TV3 sebelum ini.

TAHNIAH TV 9 !! kalian mmg terbaekk...program ilmu dibuang, hiburan pulak diutamakan....dunia akhir zaman....ahli ugama di ketepikan, artis diagung-agungkan.....

(Rakyat Marhaen.blogspot)

No comments:

Post a Comment