Monday 11 July 2011

Polis...ooo....Polis....

  Liku-liku yang aku lalui bersama rakan-rakan seperjuangan di ambang BERSIH 2.0, iaitu tarikh keramat bagi seluruh rakyat Malaysia yang menuntut keadilan demi menjamin masa depan negara yang terbilang. Kota metropolitan Kuala Lumpur menjadi saksi kepada dunia di mana telah berlakunya satu fenomena luarbiasa di mana ratusan ribu penduduk Malaysia turun ke bandaraya ini walaupun diugut, disekat dan diharamkan masuk. 
  
  Walau apa cara sekalipun digunakan untuk menghalang suara rakyat ini terus merebak ke seluruh negara, rakyat terus bangkit dan berikhtiar dengan pelbagai cara untuk meloloskan diri ke ' medan pertempuran ' iaitu di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur.

  Malam sebelum Himpunan BERSIH 2.0, ayahku menghantar mesej kepadaku , kandungan mesej yang dihantar, "esok jaga diri baik-baik, semoga berjaya" , semangatku untuk ke Himpunan BERSIH terus menjulang tinggi dicampur dengan kata-kata semangat dari kawan-kawan di Facebook, walaupun di kaca televisyen pihak kerajaan dan polis memberi amaran kepada seluruh rakyat Malaysia agar tidak menyertai perhimpunan Bersih. Tapi dalam hatiku mengatakan 'LAWAN TETAP LAWAN !!'.

  Pada 9-7-2011 lebih kurang jam 11.00 pagi, seorang sahabatku yang datang dari utara telah ditahan polis di stesen KTM Masjid Negara dan dibawa ke Pulapol atas kesalahan ' bertakbir ' beramai-ramai. KEBODOHAN polis Malaysia mula terserlah apabila orang menyebut kalimah Allah pun kena tangkap. Seorang pak cik tua yang sudah uzur turut ditahan pihak polis apabila mereka mensyaki yang pak cik tu akan mengikuti himpunan Bersih.

   Pengalaman menghidu gas pemedih mata bersama ratusan ribu rakyat Malaysia memang pengalaman yang tak dapat dilupakan. Saban hari kita dimomokkan dengan tohmahan yang karut dari media dan kerajaan demi menarik sokongan kepada mereka .Anak muda sekarang sudah berubah, mereka mahukan pembaharuan dan 'anjakan paradigma' dalam pemerintahan di negara ini. Itu antara sebab mengapa Bersih 2.0 dipenuhi ratusan ribu rakyat.


   Akhlak polis & FRU dalam Himpunan Bersih baru-baru ni memang tak dapat dimaafkan. Sifat biadab, kurang ajar, zalim, firaun , zionis antara sifat yang ditonjolkan oleh polis & FRU. Seorang pemuda yang tak bersalah telah disepak oleh anggota polis sehingga patah tulang pehanya dan ditinggalkan begitu saja. Sedih melihat kejadian ini, kekejaman seperti yang dilakukan oleh tentera Israel terhadap rakyat Palestin.. Sungguh ZALIM !!! tidak berperikemanusiaan. Seorang pejuang dari kawasan Setiawangsa, Allahyarham Baharudin yang mahukan keadilan di Malaysia tak sempat melihat perubahan yang akan dilakukan anak muda apabila beliau telah menghidu terlalu banyak gas yang ditembak oleh FRU di kawasan KLCC sehingga menyebabkan beliau meninggal dunia...kata Ketua Polis Negara "saudara Baharuddin meninggal disebabkan masalah komplikasi jantung". Nampak sangat nak tutup kesalahan, kalau FRU tak sembur gas pemedih mata, mungkin Allahyarham masih sempat untuk meneruskan perjuangan. Tapi apakan daya, Allah menjemput dia dahulu.
   Allah maha besar. Kuasa Allah s.w.t  telah terbukti apabila semasa pihak FRU melepaskan gas pemedih mata ( kawasan Puduraya), dengan secara tiba-tiba angin datang dengan begitu kuat sekali menyebabkan gas yang dilepaskan berpatah balik ke arah FRU hingga menyebabkan mereka terpaksa lari bertempiaran. Allah di mana-mana, dia bersama pihak yang benar.

  Aku berharap agar semua polis & FRU yang terlibat dalam Himpunan BERSIH baru-baru ini mendapat balasan daripada Allah s.w.t . Berikan mereka azab yang setimpal sebagaimana mereka menyiksa orang-orang yang tidak berdosa dalam himpunan tersebut...Nantikan PRU 13, anak muda akan membuat perubahan di bumi Malaysia ini !! UBAH SEKARANG, SELAMATKAN MALAYSIA..


No comments:

Post a Comment