Wednesday 13 July 2011

Jadikan pembunuhan Baharudin sebagai “Beng Hock Melayu”

Seperti dijangkakan, media dayus perdana cengkaman Umno hari ini terus menurut telunjuk pemimpinnya memburukkan himpunan rakyat Bersih 2.0 semalam. Tiada tanda kerajaan serik atau sedar dengan tuntutan asal rakyat.

Malah media yang dianggap “kitab suci” oleh pakcik dan makcik di kampung itu, melebihkan kerugian peniaga dan kesesakan lalu lintas (akibat tindakan polis sendiri) daripada kehilangan nyawa seorang Melayu beragama Islam.

Semua media ternakan Umno menyembunyikan kematian seorang peserta himpunan aman yang terbunuh akibat ditembak gas pemedih mata polis.

Allahyarham Baharudin Ahmad, 56, dari Kelompok Camar, Ampang Ulu Klang meninggal dunia selepas pengsan di perkarangan KLCC dan disahkan meninggal di HKL, akibat keganasan pihak berkuasa dalam himpunan Bersih di ibu negara.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi yang menghadiri persidangan anggota Parlimen Islam Antarabangsa di Langkawi pagi ini, patut dedahkan perkara ini supaya seluruh dunia tahu sampah yang ingin “disapu ke bawah karpet” oleh Umno ini.

Ada sahabat berpesan, supaya menulis: jadilanlah kematian Baharudin sebagaimana orang Cina menerima kematian Teoh Beng Hock dulu.

Selepas kematian Beng Hock, undi orang Cina sentiasa tidak menyebelahi BN hingga kini. Bagi orang Cina, kehilangan satu nyawa bangsa mereka boleh menukar kerajaan!

Dari segi ini, orang Melayu “sejuk” sikit.

Semoga kematian Baharudin mencelikkan mata orang-orang Melayu dan bangun sebagaimana reformasi 1998.

Kenyataan Abdul Hadi perhimpunan 9 Julai hanya satu permulaan, juga amat disokong. Jika boleh selepas ini kembangkan gerakan himpunan Bersih menuntut keadilan pilihan raya ke tiap-tiap ibu negeri!


credit to : selamatkanpahang.blogspot.com

No comments:

Post a Comment